Alegrias Cadiz ve Cordoba kökenli bir “Cante Festero” (Fiesta Şarkısı) çeşididir. Yüksek sesle ve neşeli bir edayla söylenir aynı edayla dans edilir.
İspanyolca neşeli anlamına gelen “Alegre” kelimesinden gelir.(Latince alicer, alecris) flamenkodaki en popüler dans makamlarından biridir.
Solea ve Bulerias gibi 12’lik palo’lar ailesine mensuptur. Ancak contralar vurulduğu için bambaşka bir melodi çıkar.
123 456 78 910 11 12
DİNAMİZM, ZARAFET VE AKICILIK alegrias dansının temel direkleridir. Kadınlar ve erkekler Alegrias dansedebilirler ancak kadınlar için daha uygundur. 19. yy sonu 20. yy başındaki cafe cantante döneminden beri hemen her dansçının sahne repertuarında yer alan bir makamdır.
Bu makamın özellikleri dansın karmaşıklığı, gitarın zenginliği ve canlı, mutlu ruh halidir. Birçok tondan çalınabilir ama içlerinde A ve E en çok kullanılanlardandır. Bu biçimde dansçı kullandığı figürlerle neşeli, hayat dolu bir atmosfer yaratır.
ALEGRİAS’IN BÖLÜMLERİ:
Aşağıdaki Alegrias bölümleri en sade ve klasik alegriasa dairdir. Her zaman farklı kombinasyonlar uygulanabilir.
• 5 yavaş rasguesos (akıcı ve hafif gitar vuruşları)
• Llamada
• Birinci Letra
• Falseta veya falsetalar escobillaya girmek için (trititrandan itibaren escobillaya kadar))
• Escobilla (escobilla dansçı cierre için lamada yapana kadar devam eder)
• Llamada (çağrı)
• İkinci Letra
• Cierre (kapama)
• Silencio(sessizlik): paseillo+rasgueso+ llamada.
• Tekrar escobilla ve onu izleyen lamada
• Buleriasla tamamlanan İda de alegrias (dansın finali)
GELENEKSEL ALEGRIAS PARÇALARIYLA BAİLE:
• Trititran sozleriyle açılır ( 5 adet rasguesos). Bu sonradan kalıplaşmış sözleri, bir fiesta sırasında sözleri unutan Ignacio Espelata’nın uydurduğuna inanılır.
• Ardından bir es verilir ve Letra ile birlikte marcajeler veya dansçının yaratıcılığına kalmış ölçü içinde sergilenen figürler kullanılabilir.
• Allegriası diğer makamlardan ayıran en önemli özellik diğerlerinde olmayan bir “silencio” bölümünün olmasıdır. Silencio bölümünde cante yoktur.Dansçı “paseillo”(gitardan daha hafif ayak vuruşları) ve şık marcajeler’le bu bölümü geçirir ve sonunda da “llamada” yaparak bu bölümü bitirir.
• Bu bölümü escobilla, llamada ve final cierresi olan “ida” izler ve dans biter.
Bu en basit ve geleneksel Alegrias biçimidir. Flamenko her zaman yeniliklere ve denemelere açık olmuştur, besteci palonun bölümlerini kendine göre yorumlayabilir.
KIYAFETLER : Genellikle toprak tonları, yeşiller, çiçek renkleri kullanılır.Bata de Cola (kuyruklu etek) Alegrias’ın zarafetine çok uygundur.
ALEGRIAS YILDIZLARI
CANTE: Pericón de Cádiz. El Flecha de Cádiz. El Beni de Cádiz, El Chato de la Isla, Fosforito, La Perla de Cádiz, El Camarón de la Isla, Chano Lobato y Juanito Villar.
BAILE: Juana La Macarrona, La Malena, Fernanda Antúnez, La Mejorana y Gabriela Ortega
ALEGRIASIN KARDEŞLERİ:
Cantinas ve Guajiras
BUNLARI UNUTMAYIN!!!!
Rahatlayın, gövdeniz ve başınızı dik tutun, seyirciyle flört edin ve gülümseyin, Alegrias flamenkodaki nadir dışa dönük danslardandır.Kollarınızı ve ellerinizi kuğu gibi zarif kullanın.
Hareketlerin kesik kesik olmamasına dikkat edin Alegrias akan bir su gibidir. Mutlu olun ve her gitar tınısının tadını çıkarın.

Kaynak: Suna AKAR, 2009

Reklamlar